tirsdag 18. oktober 2022

Du gir tankene mine ro

 



Kjære Jesus. Du som er kjærlighet, takk for at du bor i meg. I dag har du vist meg hvordan jeg får bort tankekjør. For når jeg nå orker mye mer enn før får jeg flere inntrykk, og når mye skjer kommer det mange tanker som hoper seg opp i hjernen og lager tankekjør. Men Jesus, du har vist meg hvordan tankene kan roe seg, slik at jeg kan konsentrere meg om deg. For jeg vil alltid se på deg og komme nærmere deg og din makt. Når tankene florerer så skal jeg puste dypt inn og dypt ut, samtidig som jeg mediterer på din gode energi. Jeg puster inn Jesu kraft langsomt og puster ut Jesu kraft langsomt og lar all stress forlate kroppen. Og når jeg har gjort det en stund så er det lettere å snakke med deg igjen, Jesus. Nå kan jeg ha det helt rolig inni meg, se på deg og du smiler alltid mot meg du Jesus. Du er sånn full av glede og det smitter over på meg. Du er kjærlighet. Takk for at du viste meg den øvelsen som gjør at selv om jeg gjør flere ting nå, og kan få det rolig inni meg, slik at jeg kan ha deg framfor meg hele tiden og ha ro i tankene.

Jesus, jeg har sånn nød for Ukraina. Jesus hjelp dem, de trenger deg virkelig nå. Du er sterkere en djevelens hær. Vis verden din styrke og la dine engler vinne over mørkets makter. Hjelp Ukraina kjære Jesus. Vinn over djevelen. La din vilje skje i himmelen så og på jorden. Jeg legger den bønnen opp til deg, slik at når jeg ser på deg så er bønnen i ditt hjerte. For jeg og mine bønner bor i ditt hjerte, slik du bor i mitt hjerte. Hos deg finner jeg ly.