mandag 17. oktober 2022

Jeg legger mine bønneemner oppe hos deg

 


Kjære Jesus. Stadig kommer jeg nærmere deg. Du er så god og varm. I dag har jeg virkelig fått kjent på din varme. I dag har du lært meg at jeg skal ha mine bønneemner opp hos deg. Som i en bokhylle. Og når jeg tenker på de bønneemnene så bekymrer jeg meg ikke over dem, men jeg ber for dem til deg. Og når jeg vet de ligger oppe hos deg så kjenner jeg at bønnene mine blir mer kraftfulle enn om jeg bare tenker på dem og bekymrer meg for dem. Slik blir tankene mine til bønneemner og jeg ber ofte til deg om ting jeg gjerne vil at du skal gjøre noe med. Mine bekymringer blir til bønner hvor jeg finner en plass til de bønnene i din bønne hylle. Der blir de godt tatt vare på, og jeg kjenner kraften hos deg når jeg ber for de bekymringene som har blitt til bønneemner. 

Jesus, jeg er så heldig som har deg. Jeg ber om at det tekket som ligger over verden blir fjernet slik at verden får se din herlighet. Kom til oss med ditt lys. Verden trenger deg. Kom, kjære Jesus. Kom.