torsdag 13. oktober 2022

Gi meg et rent hjerte

 


Kjære Jesus. Jeg lengter etter å komme nærmere deg. Jeg vil ta i mot din kraft. Din energi er så god. Hjelp meg slik at jeg også gjennom prøvelser klarer å være i deg. At bekymring ikke får meg vekk fra deg, jeg vil alltid være nær deg. Du har vist meg at jeg bare har kommet til begynnelsen til din kraft. Jeg må spørre etter mer av din kraft hele tiden. Det er en åndelig vei inn i din kraft, og jeg vil lære mer om deg og din kraft. Slik det står i bibelen: spør etter herren og hans kraft, søk alltid hans ansikt. Derfor har jeg en lang vei å gå sammen med deg. Og det er en spennende vei. Det er bønnens vei. For jeg har blitt så glad i å be. Det gir god energi. Du vil at jeg skal overvinne din gode energi med min dårlige. Alltid være i din gode energi. Det har gitt meg krefter. Jesus, du helbreder meg. Jeg gjør mye mer nå enn det jeg gjorde før. Jeg elsker å be til deg, og vil gjøre det hele tiden. Når jeg spør etter din kraft og lever i den, og søker ditt ansikt, så ber jeg. Og det kan jeg gjøre hele tiden. Men når jeg ber så mye så føles det som jeg ikke ber. For det er en livsstil. Men du Jesus vet hva jeg har framfor meg. Du får vise vei. Lær meg å overvinne frykt med tro. Hjelp meg å holde bekymringer borte. La din kraft overvinne all frykt.

Jesus, jeg trenger deg vært minutt. Jeg trenger deg så sterkt Jesus. Jeg lengter etter deg. Mer jeg ser av deg, mer vil jeg ha. Hjelp meg å alltid ha et hjerte som er vendt mot deg, og vekk mot bekymringer. 

«En såmann gikk ut for å så sitt såkorn. Og da han sådde, falt noe ved veien. Det ble tråkket ned, og himmelens fugler åt det opp. Noe falt på steingrunn. Og da det vokste opp, visnet det, fordi det ikke hadde væte. Noe falt midt iblant torner, og tornene vokste opp sammen med det og kvalte det. Men noe falt i god jord. Det vokste opp og bar frukt, hundre foll. 

- Da han hadde sagt dette, ropte han ut: Den som har ører å høre med, han høre! Men disiplene hans spurte ham hva denne lignelsen skulle bety. Han sa da: Dere er det gitt å kjenne Guds rikes mysterier*. Men til de andre gis det i lignelser, for at de skal se og ikke skjelne, og høre og ikke forstå. Men dette er lignelsen: Såkornet er Guds ord. De ved veien er de som hører, men så kommer djevelen og tar ordet bort fra deres hjerte, for at de ikke skal tro og bli frelst. De på steingrunn er de som tar imot ordet med glede når de hører det. Men de har ingen rot. De tror til en tid, men i prøvelsens stund faller de fra. Det som falt blant torner, er de som hører, og mens de vandrer fram, kveles de av bekymringer og rikdom og livets lyst, så de ikke bærer fullmoden frukt. Men det i den gode jord, det er de som hører ordet og tar vare på det i et vakkert og godt hjerte, og bærer frukt i utholdenhet.»

‭‭Lukas‬ ‭8:5-15‬ ‭NB‬‬

https://bible.com/bible/102/luk.8.5-15.NB