fredag 14. oktober 2022

Å ta i mot din kraft gir meg kraft, Jesus


 Kjære Jesus. Du er så god. Jeg har funnet veien ut av slitenhet gjennom deg. Når jeg hele tiden lar din gode kraft overvinne den negative kraften jeg har båret på, trenger jeg ikke lenger krefter til å fortrenge de negative følelsene. Du har vunnet plass i mitt hjerte. Jeg har endelig vunnet livet. Livet som er deg får plass i meg hver stund. Jeg har fått lyst til å utforske verden. Livet handler ikke lenger bare om å holde meg trygg. Jesus, du har vunnet mitt hjerte. Du er så god mot meg.

I dag har jeg vært på konvertitt møte i den katolske kirke. Det var så godt å være der. Jeg kjente at nå begynner livet. Jeg vil lære alt om den katolske tro. Og så ba vi Angelus bønnen, og jeg som elsker katolske bønner elsket å be den. Vi var inne i et lite kapell. Lærte å ta korsets tegn og bøye kne. Jeg elsker alt. På søndagen som var, var jeg i Messe, og det er så godt. Så jeg skal prøve å gå på messe hver søndag. Jeg elsker å komme ut av huset og gjøre ting nå. Jeg trenger ikke sitte fastspent i sofaen og kjenne meg trygg lenger. Jeg er trygg der du er, og du er med meg hele tiden. 

Jesus jeg elsker deg. Jeg gleder meg til å lese katekismen. Jeg skal til presten hver uke. Og har fått i lekse å lese noen sider til neste gang. Livet er spennende. Takk Jesus. 

«Grunnlaget for menneskeverdet er å finne i dets kall til fellesskap med Gud. Allerede fra første ferd innbys mennesket til å samtale med Gud: dets eksistens skyldes jo Guds kjærlighet som skaper og opprettholder det. Og et liv som fullt ut bygger på sannheten, forutsetter både selvstendig anerkjennelse av denne kjærlighet og hengivelse til Skaperen.»1

Katekismen første del 27