mandag 3. april 2023

Den siste tid



 Jesus, jeg ber om at du viser meg sannheten. Du er sannheten, og jeg tror på deg.

Jesus for en liten stund siden så ba jeg som vanlig om fred i verden, og spesielt for Ukraina. Men jeg tenkte også at bønnen ikke kom til å virke, fordi jeg så på tredje verdenskrig som uunngåelig, og det ville være slutten på verden på grunn av atombombene.

Men så sa du til meg at jeg ikke trengte å bekymre meg for det, for det ville bli fred i verden. Det vil komme så mange naturkatastrofer i verden som gjør st lederne av alle land får nok med å redde verden. Det vil være stor nød, og mennesker kommer igjen til å søke deg, og det vil bli en kjempestor vekkelse i hele verden, der kirken er ett, og paven er dets overhodet. Lyset vil bli lysere og mørket mørkere. Og de som søker mørket er enten de som søker det perverse og onde, eller kristne som tror paven er antikrist, og det vil være mange som tyr til konspirasjonsteorier. Og så vil Israel bli frelst, og så vil til slutt verden forgå, på grunn av alle naturkatastrofer, og du vil komme og dømme levende og døde.

Da du fortalte meg det, så tenkte jeg at det ikke står slik i bibelen og jeg ble usikker og ville la det ligge.

Men nå i påsken så chattet jeg med en protestant om den siste tid og så lurte jeg på hva kirken står for og lette i katekismen. Da fant jeg dette: 


675. (769) Før Kristi komme må Kirken gå igjennom en siste prøvelse som kommer til å få mange troendes tro til å vakle.1040 Den forfølgelse som ledsager dens pilegrimsgang på jorden,1041 vil avsløre "lovløshetens mysterium" i form av en religiøs svindel som foregir å bringe menneskene en løsning på deres problemer, på betingelse av at de faller fra sannheten. Den største religiøse svindel er Antikrists, det vil si en pseudo-messianisme hvor mennesket gir seg selv ære, i stedet for Gud og Hans Messias, kommet i kjødet.1042

676. (2425) Denne antikristsvindel tar form i verden hver gang noen forsøker å virkeliggjøre i historien det messianske håp som bare kan oppfylles hinsides historien gjennom den eskatologiske dom: selv i avsvekket form har Kirken forkastet denne forfalskningen av det kommende rike under navnet millenarisme,1043 og fremfor alt i politisk utgave som en sekularisert og "inderlig pervers"1044 messianisme.

677. (13402853) Kirken kommer ikke til å gå inn i rikets herlighet på noen annen måte enn gjennom den siste påske, hvor den følger i Herrens fotspor til Hans død og oppstandelse.1045 Riket kommer derfor ikke til å fullbyrdes i en historisk triumf for Kirken1046 på slutten av en oppadstigende fremgang, men i Guds endelige seier over ondskapens siste løssluppenhet,1047 en seier som får Hans brud til å stige ned fra himmelen.1048 Guds triumf over ondskapens opprør vil ta form av den siste dom,1049etter den siste kosmiske rystelse av denne verden som forgår.1050

———————————————————————-

Og så leste jeg hva som står i Johannes åpenbaring kap. 20: 

«Når de tusen år er til ende, skal Satan slippes løs fra sitt fengsel. Han skal dra ut og forføre folkene i alle fire verdenshjørner, Gog og Magog, og samle dem til strid. Og de er tallrike som havets sand. De dro opp på jordens høyslette og omringet de helliges leir og den elskede by. Men ild fór ned fra himmelen og fortærte dem. Og djevelen, som hadde forført dem, ble kastet i sjøen med ild og svovel, hvor også dyret og den falske profeten er. Der skal de pines dag og natt i all evighet.»

‭‭Johannes' åpenbaring‬ ‭20‬:‭7‬-‭10‬ ‭N11BM‬‬

https://bible.com/bible/29/rev.20.9-10.N11BM

Og så tenkte jeg ikke så mye på det. Jeg lot det ligge.

Men bare noen timer senere så fikk jeg se at det på TV fra National Geographic skulle sende en dokumentar om paven mot Hitler. Den hørtes litt interessant ut. Og den starter med at Hitler sier at det er Nazismen som er Gud og at alle må tilbe dem som Gud. Han oppførte seg virkelig som en antikrist, og han fikk jo mange kristne med seg. Det var jo på 1900 tallet mange falt fra kristendommen, og kirken mistet sin makt. Og så så jeg lenger ut i filmen at nazistene omringet Vatikanstaten, og at mange amerikanske fly fløy over himmelen. Og da tenkte jeg på hva som står i Joh. Åp. 20 at de helliges leir skal bli omringet. Det var nesten som om jeg så en film om Joh. Åp. 20. 7-10. 

Men jeg har jo alltid tenkt at da vil slutten komme. At djevelen blir kastet i ildsjøen og Gud skal komme. Men så tenkte jeg på at du Jesus sa allerede da du levde at denne verdens fyrste er dømt. Og i f.eks Joh. Åp. 12 så står det om kvinnen som føder et barn som skal styre hele verden, og i neste vers om djevelen og hans demoner som gjør opprør mot Gud. I profetier som kan et vers handle om en tid og neste vers handle om en helt annen tid.

Så det fikk meg til å tenke nytt, og at kanskje antikrist, som både kan være Hitler, Mao og Lenin at de regjerte på 1900 tallet, og at du ikke kom da, men at du kommer lengre fram. 

Hvor det står: 

«Og jeg så en stor, hvit trone og ham som satt på den. Jord og himmel flyktet bort fra hans ansikt og var ikke lenger til.»

‭‭Johannes' åpenbaring‬ ‭20‬:‭11‬ ‭N11BM‬‬

https://bible.com/bible/29/rev.20.11.N11BM

Og nå tenker jeg på at det kanskje er du som viste meg bibelversene og dokumentaren om Paven mot Hitler. Og i dag så kom jeg over en film om «brevet fra Paven» som man sikkert kan se på nrk sitt arkiv, som handlet om at vi må ta vare på jorden. Det var som å se det du viste meg ville komme av naturkatastrofer, men at mennesker kommer sammen for å redde verden. Der paven sender ut brev til hele verden at vi må stå samlet og gjøre alt vi kan for å redde jorden. St. Frans som elsket naturen. Og så er det pave Frans som samler oss. For selv om jorden kommer til å gå under til sist, så må vi kjempe den gode sak. Og det er å ta vare på alt det skapte. Alt det du har skapt.