lørdag 27. januar 2024

Nattverdens mysterie


Kjære Jesus. Jeg spurte deg om eukaristiet, om du ville hjelpe meg og elske deg mer. For det er et stort mysterium. Et mysterium jeg vil forstå bedre. Du fortalte meg at jeg skal tenke på oblatet at det er et relikvie av deg på korset. Ditt kjøtt på korset er i oblatet som har blitt forvandlet. Du er virkelig i oblatet. Oblatet er et relikvie fra da du henger på korset og i oblatet fins ditt rene kjøtt, din syndefrie kropp. Og i oblatet fins din kropp som tar min synd på deg. Så når jeg spiser oblatet så spiser jeg et relikvie fra da du henger på korset. Et relikvie som er rent fra ditt kjød og hvor du renser min synd. Og det skjer fysisk.  Det er et mysterium, Jesus, og det er sant. Å hvor stor du er Jesus. Som har tatt vår synd for at vi skal få være nær deg, nær Gud. Takk Jesus. Jeg vil alltid tenke på relikviet av deg på korset når jeg går til nattverden heretter. Takk for at du åpenbarte litt av mysteriet, og gjorde at jeg forstår litt mer. Takk Jesus