mandag 22. juli 2024

Den nye jord

 



Kjære Jesus. Du er så god. De er så generøs. Du viser meg den nye jord. Og Jesus, jeg gleder meg sånn til jeg kommer dit. Det vil komme en ny himmel og en ny jord. Slik vi har himmelen inne i oss her, vil man ha den nye himmel inne i seg på den nye jord. En himmel der Guds herlighet er, og der englehæren er. Vi har himmelen inni oss. Og den er rundt oss. Der du Jesus er nå, og Maria og alle de hellige. Dere ber for oss nå. Men når den nye jord kommer fordi den her jorden forgår, vil vi fortsatt ha en himmel, en ny himmel der hvor Guds herlighet bor og vil ha kontakt med oss. 

Jesus du fortalte meg at vi ikke trenger å sove på den nye jord, for vi blir ikke slitne. Men vi trenger påfyll fra Gud. Derfor kommer vi til å være sammen med Gud flere timer hver dag for å ha et forhold til Gud. Og om dagen vil vi være fulle av Guds kjærlighet slik at Guds kjærlighet fyller hele jorden. 

Jorden er et vakkert sted. Den vil ligne den jorden her med fullkommen skjønnhet. Vi vil kunne gjøre mye av det vi gjør her på jorden. Om vi går i skogen vil vi treffe på mange dyr, for de er ikke redd oss. Vi vil kunne være på sjøen med båt, på fjellet å gå tur eller å gå på ski. Vi vil kunne gå på fotballkamp, teater, se på kunst høre på musikk, og det vil være like stor valgmulighet som her på jorden. Vi vil gjøre det vi elsker. Ha jobber som vi elsker. Vi vil ha evighetskropper som aldri blir syke. Vi vil kunne spise god mat, men det vil ikke finnes kjøtt av dyr. For det finnes ikke død på den nye jord. Jesus, jeg elsker at du viser meg den nye jord. Jeg blir så lett inni meg, så glad. Den nye jord er en plass du ønsker alle kommer til. Det er en plass der bare de som elsker deg kommer til. For vi må være sammen med deg alltid på den nye jord, og da er det viktig at vi elsker deg. Du som er Kjærligheten.

For å komme til den nye jord må vi gjennom skjærsilden først. For å bli ren. Det er Guds kjærlighet som renser oss, og Gud er en ild. En åndelig ild. Gud tåler ikke synd og ondskap. Derfor må vi renses for å bli gode mennesker. Og Jesus har tatt vår synd på seg. Derfor er det viktig å tro på Jesus og la han være vårt sonoffer. Gud vil virkelig ikke at noen kommer til helvete. Helvete er en tilstand der vi har synd når vi er døde og Guds ild ildsjøen fortærer oss. Vår samvittighet blir opplyst og vi lider på grunn av vår ondskap. Det er bare Jesus som kan få oss bort fra dårlig samvittighet. Jesus døde for vår synd og Jesu blod er rent, slik at det tåler Guds ild. Derfor vant Jesus over døden.

Jesus, jeg elsker deg. Takk for din gjestfrihet som lar meg komme til deg, og du viser meg rundt på den nye jord. Takk Jesus for din kjærlighet. Jeg ber om at alle mennesker får komme til den nye jord.