torsdag 16. august 2007



" Mester! Hvilket bud er det største i loven?
Han sa til ham: Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av all din forstand.
Dette er det største og første bud. men et annet er like stort: Du skal elske din neste som deg selv.
På disse to bud hviler hele loven og profetene."

Tenk om kristne hadde vært mere opptatt av det Gud syns er viktigst! For om hele loven hviler på disse to bud, så er det selvsagt fordi det er det som betyr mest.

Gud er kjærlighet. Om vi skal lære oss hva kjærlighet er så må vi omgås med Gud. Og fordi Jesus tok vekk skillet fra oss og Gud, så kan vi omgås med Gud.

" I dette er min Far herliggjort at dere bærer mye frukt, og dere skal bli mine disipler.
Likesom Faderen har elsket meg, så har jeg elsket dere. Bli i min kjærlighet.
Hvis dere holder mine bud, da blir dere i min kjærlighet, likesom jeg har holdt min Fars bud og blir i hans kjærlighet.
Dette har jeg talt til dere for at min glede kan være i dere, og deres glede bli fullkommen.
Dette er mitt bud at dere skal elske hverandre, likesom jeg har elsket dere." Joh.15:8-12

Vi kristne krangler fordi hver enkelt tror den har funnet sannheten og at den andre da må være en løgner.
Vi burde istedet se på oss selv som løgnere, og proklamere Jesus Kristus som den eneste sannheten. Og at det er bare Jesus som er veien, sannheten og livet. Derfor trenger vi å føre mennesker til sannheten istedet for å tro at vi kan være sannhet for noen.
Vi bør søke Gud og få den ene sannheten som kan forandre menneskers hjerter, og da kan vi kansje si som Paulus:
Men vi var milde iblant dere, som en mor når hun varmer sine barn ved sitt bryst. I inderlig kjærlighet til dere ville vi gjerne gi dere ikke bare Guds evangelium, men også vårt liv. For dere var blitt oss så kjære." 1.Tess2:7-8