fredag 24. august 2007


Puslespillet


Mange brikker, men bare et bilde. Man trenger flere brikker for å få et glimt av bildet. Og flere brikker man har, mere riktig blir bildet.

Gud er for meg et puslespill.

Han er så veldig mye, så mye forskjellig. Men når man begynner å se litt av bildet, så ser man at brikkene hører sammen. Gud er Hellig og tåler ikke synd, men Gud er også nådig og elsker synderen. Gud er streng, men også mild. Det er bare når man har fått brikken på plass, jeg forstår at det er det som er det riktige. Jeg ønsker meg alle brikkene fra Gud. Ikke bare de som tar seg best ut en og en. Alle trengs for å få det riktige bilde. Det er spennende med puslespill, jeg liker puslespill. Men mest av alt liker jeg å bli bedre kjent med Gud.

7 kommentarer:

Z sa...

Fin blogg. Ska läsa mer.
Har varit i Norge vid ett flertal tillfällen och sett det gröna och himlen! Den stora himlen över fjordarna.

Prinsessan är också en bra blogg. Hoppas hon också skriver i den själv snart :)

RUDIE sa...

Takk! :)

Om det er himlen som fasinerer, så vil jeg anbefale en tur til Nord-Norge.
Jeg har bare sett midnattsolen, men jeg kunne godt tenkt meg norover en tur vinterstid bare for å få sett Nordlyset.
Det er bra du liker Norge, selv har jeg bodd i Sverige i 7 år, og svensker er trevliga :)
Jag kan jo fråga prinsessan om hon vill skriva lite, men bloggen min prinsesse har jeg for å fortelle at jeg ikke bare har en konge jeg tror på, men jeg har også en prinsesse som betyr mye for meg ;)
Jeg likte bloggen din også!

Z sa...

Rudie:
En av världens peneste städer: Narvik.
Med sin fina hamn med kranar och fiske-hus

Himlen är mäktig i midnattssolen.
I syd:
Kongsberg och forsen, där man kan ta fina foton. Massivt.

Fugleparken söder om Oslo. :)
Hoppas mannen som driver den fortfarande lever.

Mina vänner, några dominikan-bröder och -nunnor, har just varit i Norge.
Kom på att jeg helt missat kyrkorna där!

RUDIE sa...

Hei Z :)
Så det er vakkert i Narvik!
Jeg tror jeg har kjørt forbi Narvik på vei til finmark for lenge siden, men jeg husker ikke så mye av Narvik. Jeg har hørt at Lofoten skal være så vakker, og der har jeg aldri vært. Det er ikke så langt i fra Narvik. Jeg har veldig lyst til å dra til Lofoten,engang.
Når du snakker om botaniske hager så tenker jeg Sverige! Hagaparken i Stockholm med fjærilhuset, og så har jeg vært i en botanisk hage i Uppsala, som var laget av en kjent svenske. Han het Linné, tror jeg.
Jeg har vært i mange parker i Stockholm jo, for jeg har bodd der.
Jeg tror jeg har vært i flere parker og museum i Stockholm, enn det jeg har vært i Norge.
Men Nidarosdomen i Trondheim er imponerende, og stavkirkene liker jeg også godt. Ellers så er Sverige overlegen Norge når det gjelder flotte bygninger.
Det vakreste stedet i Norge, hvor jeg har vært, er i Balestrand - Sogn og fjordane. Men jeg syns det er veldig flott natur i Norge. Er du oppvokst i den Katolske Kirke?

Z sa...

ja, jag fick min katolska och kristna tro "gratis" av mina föräldrar, som lät döpa mig i Budapest 1975, där jag är född.
Vi kom till Sverige 1979.

Min man kommer från en Livets Ord-bakgrund.
Första gången jag hörde det blev jag rädd: Hade fått all info om Ulf Ekman via kvällskuriren!

Men sedan tänkte jag på Opus Dei, som har fått SAMMA behandling av pressen! jag hade lika stora fördomar om Opus Dei innan jag träffade några trevliga kompisar som bor i sådan kommunitet.

Media ger ju sina bilder!
Jo, jo...

;)

Z sa...

Jag hoppas verkligen att jag hade konverterat till kristendomen om jag inte var döpt!

Tänker på alla stackars människor i vissa muslimska och kommunistiska diktaturer som inte FÅR konvertera! Som kan bli fängslade och torterade för att de låter döpa sig. Modigt.

RUDIE sa...

Hei Z!
Spennende å høre!
Men hvem er Opus Dei?

Ja, det er synd på dem som blir forfulgt fordi de har funnet sannheten. Men de har også en glede i vente. Jeg tror også at Jesus er med dem på et sterkt sett. Det er rart at der forfølgelsen er der er også vekkelsen! Men det er viktig å huske dem i bønn.