tirsdag 12. januar 2021

Nød for verden




 Kjære Jesus. Vis meg din nød for verden. Vis meg hva du bar opp på korset. For jeg er korsfestet med deg. Jeg lengter sånn etter å kjenne din nød. For å kjenne din kjærlighet og barmhjertighet. For å kjenne din sorg over ondskapen i verden. For det er på grunn av oss mennesker det er så mye lidelse i verden. Tilgi meg Jesus, tilgi verden. På grunn av korset og din lidelse Jesus så tilgi oss og kom med vekkelse. Vekk opp verden så de kan få se lyset, du er lyset som skinner i mørket. La meg også være et lys, ja la alle kristne være lys i denne mørke verden. La lyset skinne så den opplyser mennesker så de ser hva som bor i dem. Gi oss syndenød kjæreste Jesus så vi blir rene i ditt blod. 

Verden er så urettferdig med mange fattige og rike mennesker. All ondskap som skjer i verden. 

Du Jesus kom fra himmelen ned til vår syndige verden for å frelse oss. Du kom til vår verden for å ta dødsstraff for våre synder, så du kan forme om oss så vi kan ha et godt forhold til deg Gud.  La alle mennesker ønske det. For du er så full av kjærlighet, glede og fred, ja alle åndens frukter. Hva jeg elsker dine frukter Jesus.

Jesus legg din nød i mitt hjerte så jeg kan være korsfestet med deg og dele din nød for verden med meg. Jeg lengter etter mer fra deg Jesus. Jeg vil dele alt med deg Jesus. Form meg Jesus så jeg blir lik deg. 

Gi meg din visdom som Jakob sier


«Men den visdom som kommer ovenfra, er først og fremst ren, dernest er den fredsommelig, rimelig, ettergivende, full av barmhjertighet og gode frukter, den gjør ikke forskjell, den hykler ikke. Og rettferds frukt blir sådd i fred hos dem som stifter fred.»

‭‭Jakob‬ ‭3:17-18‬ ‭NB‬‬

https://youtu.be/pveUcGwrpkU

Chaplet of divine mercy