søndag 10. januar 2021

Takk Jesus



Du er stor Gud. Full av glede fred og kjærlighet. Jeg vil  dra deg ned til jorda så alle får oppleve deg. Du er så full av barmhjertighet. Jeg elsker deg så høyt. Jeg elsker å se ditt ansikt ditt vakre varme smil. Jeg har kjent deg fra jeg var ganske liten. Men da jeg var 20 år kom du sterkt til meg og du snakket med meg. Fra da av til nå har du aldri sviktet, men alltid vært den samme. Jeg elsker deg så høyt for du elsket meg først. Nå kommer jeg til deg og drar deg til meg og drar deg ned til menneskene. For verden trenger deg så sårt. Mange har det vondt og er redde for det har blitt en verden full av usikkerhet. Men du er den trygge borg Jesus, og dem som kommer til deg får gjemme seg under dine vinger. Du er den trygge borg kjæreste Jesus. Jeg elsker deg!

Da jeg var i 20 års alderen hvor du ble det viktigste i mitt liv så fikk jeg kjærlighet for Israel. Jeg har den samme kjærligheten for Israel i dag. 
Nå så kjenner jeg at du kaller meg til å bli katolikk, og på samme måte som du ga meg kjærlighet for Israel har du nå gitt meg kjærlighet for din kjæreste mor, Maria. 
Nå skjønner jeg hvorfor kjærligheten for Maria er så sterk i gammel historiske kirker. Det er fordi du har gitt kjærligheten du har for din kjæreste mor i deres hjerter. Og nå har du gitt den kjærligheten i mitt hjerte også.
Ingen elsker og hedrer sin mor og far høyere enn deg Jesus.
Maria fikk det i sitt hjerte at vi skulle prise henne salig da hun i ånden sier: 

«Og Maria sa: Min sjel opphøyer Herren, og min ånd fryder seg i Gud, min Frelser, fordi han har sett til sin tjenerinnes ringhet. For se, fra nå av skal alle slekter prise meg salig,»
‭‭Lukas‬ ‭1:46-48‬ ‭NB‬‬
https://www.bible.com/102/luk.1.46-48.nb

Fra nå av skal alle slekter prise meg salig. 

Hun fikk rett. I åpenbaringsboken står det om henne som kvinnen som føder barnet, Jesus 
Hun drar så ut i ørkenen. Det er der du Jesus dro ut for å faste og be og mange av din kropp har gjort  det samme. Har de da funnet Maria i ørkenen, Jesus? Hun har åpenbart seg mye for mennesker. Hun har vist menneskene at det er viktig å be. Hun har vist menneskene deg Jesus. Det fins en himmel full av de hellige som ber for menneskene på jorda. De heier på oss sammen med englene.
Og du Jesus. Du er tilstede hos alle mennesker, du er nære alle som søker deg. Og du er kjærlighet. Du er så god Jesus. Jeg elsker deg. Du vil at jeg alltid skal be til deg, være i ditt nærvær, og be til deg tre timer hver dag. Det elsker jeg for du har lagt det i mitt hjerte. Og når jeg er ferdig å be en time som jeg gjør tre ganger om dagen, så blir jeg et øyeblikk trist,  men så sier du at jeg fortsatt skal be til deg kjære Jesus hele tiden, sånn som nå, eller når jeg vasker opp, eller ser på TV, eller er sammen med min datter. Jeg kan ha ditt nærvær med meg hele dagen, og det elsker jeg. 


«Min due i klippens kløfter, i fjelltindens ly! La meg se din skikkelse, la meg høre din røst! For din røst er blid og din skikkelse er fager.»
‭‭Høysangen‬ ‭2:14‬ ‭NB‬‬
https://www.bible.com/102/sng.2.14.nb

Takk Jesus for at jeg får kjenne deg.