tirsdag 5. juli 2022

Du er livets brød

 


Kjære Jesus. Nærmere jeg kommer deg tydeligere ser jeg deg. Og du er fantastisk. Du har alt. Og jeg har blitt så rørt av din kjærlighet så jeg har begynt å gråte. For du er så mild og god. Du har så mye kjærlighet. Du krever ikke noe. Eller du krever alt, men det må være frivillig. Og når vi gir deg alt flytter himmelen inn i oss, og evigheten blir levende. Og det er det du vil, at vi får evig liv. Jesus jeg var sammen med ei venninne ute og spiste. Og jeg fikk til å ha deg der samtidig. Og du var så sterkt til stede, og det var så herlig. Du var der like tydelig som henne. Jeg har slitt med det å ha ditt nærvær tilstede når jeg har vært sammen med noen. Men det var så herlig, så nå tror jeg at jeg får det til. Så det går framover. Jesus du er min beste venn. Du svikter meg aldri. Jeg har det så godt sammen med deg. Jeg lengter etter mer fra deg. Takk for at du kaller på meg hele tiden. Det er så spennende å leve med deg. 

«Arbeid ikke for den mat som forgår, men for den mat som består og gir evig liv, den som Menneskesønnen vil gi dere. For på ham har Far, Gud selv, satt sitt segl.» Da sa de til ham: «Hvilke gjerninger er det da Gud vil vi skal gjøre?» Jesus svarte: «Dette er den gjerning Gud vil dere skal gjøre: Tro på ham som Gud har sendt.» «Hvilket tegn gjør du, så vi kan se det og tro på deg? Hva vil du gjøre?» spurte de. «Våre fedre spiste manna i ørkenen, slik det står skrevet: Brød fra himmelen ga han dem å spise.» Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Moses ga dere ikke brødet fra himmelen. Det er min Far som gir dere det sanne brødet fra himmelen. Guds brød er det brødet som kommer ned fra himmelen og gir verden liv.» Da sa de til ham: «Herre, gi oss alltid dette brødet.» Jesus svarte: «Jeg er livets brød. Den som kommer til meg, skal ikke hungre, og den som tror på meg, skal aldri tørste.»

‭‭Johannes‬ ‭6:27-35‬ ‭N11BM‬‬

https://bible.com/bible/29/jhn.6.27-34.N11BM