tirsdag 4. oktober 2022

Mitt hjerte søker din kraft, kjære Jesus.





Kjære Jesus. Å hva du er spennende. Du er en diamant sten full av kraft og herlighet. Jesus, du er Livet. Du gir meg Liv i overflod. Du har flyttet inn i meg med din kraft. Du har sagt jeg skal søke din kraft. Komme dypere inn i din kraft. Nå har du fått en plass i meg og er i meg hele tiden. Jeg kjenner hele tiden din herlige kraft. Den er mitt sennepsfrø. Den kraften skal vokse i meg slik sennepsfrøet vokser. Du sa at om vi har tro som et sennepsfrø kan vi flytte fjell. Jesus, du er kraften i meg som bare vokser og vokser. Jeg skal søke deg av hele mitt hjerte og hele min sjel. Tenk nå ber jeg til deg hele dagen og det er som å drikke vin hele dagen. Ditt vin. Og du er kraften jeg kjenner inni meg. Du minner meg på bibelverset: « spør etter herren og hans kraft, søk alltid hans ansikt». Det er så sant, Jesus.

 Å hva det er spennende å gå med deg. Jeg kjenner ikke bare din kraft, men jeg har fått så mye energi. Jeg er ikke sliten lenger. Og du gir meg så sterk selvtillit. Jeg har blitt så fornøyd med meg selv. Jeg har blitt glad i meg selv. Og så ber jeg for alt og alle. Jeg har blitt glad i livet og menneskene. Jeg føler jeg har fått blomsterknopper på min gren, det er fortsatt bare blomster, men når tiden er inne vil jeg bære god frukt. For det er etter din vilje Jesus. Du er så fantastisk. Tenk at jeg får ha hele deg for meg selv. At du vil bo i meg og lære meg dine bud. At du vil forme meg til en brukbar gjenstand. Du er det fineste som fins og du er en salve å snakke med. Dine ord er balsam. Jeg er så lykkelig som har deg. Jeg er så lykkelig over at jeg har funnet veien. Jeg er så lykkelig for at jeg alltid klarer å be til deg, også utenom de tre timene bare du og jeg hører sammen. Du er fantastisk Jesus. Jeg elsker deg så høyt. Takk for at du har tålmodighet med meg. Jeg vil søke din kraft hele tiden og være nær deg. Jeg vil alltid se på deg. Takk for at du er du. Du er bare helt fantastisk. 

«Som et epletre blant trærne i skogen, slik er kjæresten min blant sønnene. Jeg nyter å sitte i hans skygge, hans frukt er søt for ganen. Inn i vinhuset har han ført meg, hans merke over meg er kjærlighet. Styrk meg med rosinkaker, forfrisk meg med epler! For jeg er syk av kjærlighet. Hans venstre arm er under mitt hode, med den høyre favner han meg. 

Jeg ber dere, Jerusalems døtre, ved gasellene eller ved hindene på marken: Uro ikke kjærligheten! Vekk den ikke før den selv vil! 

Hør, det er min kjæreste, der kommer han, løpende over fjellene, hoppende over høydene. Min kjæreste ligner en gasell, en ung hjort. Der står han bak muren vår. 

Han kikker inn gjennom vinduene, gløtter inn gjennom gitteret. Min kjæreste tar til orde og sier: Stå opp, min elskede, min vakre jente, og kom! Nå er vinteren omme, regnet er forbi, det er borte. Landet dekkes av blomster. Sangens tid er inne, turtelduen kan høres i landet. Frukten på fikentreet modner, blomsten på vinstokken dufter. Stå opp, min elskede, min vakre jente, og kom! Min due i fjellkløften, i ly under bratte klipper, la meg få se deg, la meg få høre stemmen din! For stemmen er myk og skikkelsen skjønn.»

‭‭Høysangen‬ ‭2:3-14‬ ‭N11BM‬‬

https://bible.com/bible/29/sng.2.3-14.N11BM