torsdag 28. januar 2021

Rensende ild



 Kjære Jesus, kjære Gud. Det fins ingen andre guder enn deg. Når jeg ser ditt ansikt så ser jeg en kraft som ingenting er umulig for og en kraft som kan skape verden med ett ord. Du har overvunnet det onde. 

Da jeg tidligere i dag tenkte på ditt blod så kom tankene mine til da jeg var rundt tyve år og du møtte meg. Du begynte å snakke med meg og mye skjedde rundt den tiden. Jeg fikk oppleve deg og ditt lys gjorde at min samvittighet våknet og så min synd. Jeg følte at jeg ikke var bra nok til å tilhøre deg og i tre måneder gråt jeg over min synd. Synd etter synd kom opp og jeg gråt for jeg var så redd for å miste deg, jeg var ikke deg verdig. Men så kom du med ditt blod og sa jeg var ren. Djevelen kom til meg og sa at jeg ikke elsket Jesus nok. Jeg ble redd og gråt for at jeg ikke var verdig og at jeg ikke elsket deg nok. Jeg var utrøstelig og du prøvde å si at djevelen bare kom med løgner. Men jeg var så redd for at jeg ikke elsket deg nok. Så sa du til meg at jeg måtte lide martyrdøden og da ble jeg så glad. Da ble djevelen jagd vekk og han kunne ikke plage meg med sine løgner. Etterpå sa du til meg at jeg ikke skulle dø martyrdøden. Jeg ble forvirret for du hadde jo sagt det. Kunne du lyve? Men så minnet du meg på Abraham som du hadde bedt skulle ofre sin sønn, men at det var bare en prøvelse, på samme måte prøvde du meg, selv om det kanskje mest var for min skyld, at jeg skulle forstå at jeg elsket deg.

Du var så god. Og er like god fremdeles. Det er en himmel i mitt hjerte. 

I dag spurte jeg deg om hvordan ditt rene blod kunne vinne over synden. Du svarte meg at det fins mye i renhet. At kjærligheten fins i renheten og kjærligheten dekker over en mengde synder, og kjærligheten er sterkere enn den onde kraften. I renhet fins rettferdigheten. Og Gud hører de rettferdiges bønner, og Gud har alltid hørt på deg. Det fins kraft i ditt blod Jesus. Takk for at du reddet meg og betalte en så høy pris for at jeg skulle bli frelst.

I skjærsilden går du sammen med hver enkelt slik du gikk med meg da jeg hadde syndenød. For uten helliggjørelse skal ingen se Gud. Og i skjærsilden skjer nemlig det at vi blir rene og helliggjort. Så da må de mørke flekkene våre i samvittigheten som er våre synder komme fram i ditt lys, og vi vil gråte og lide for vår synd, men forskjell fra de som ikke har deg Jesus som bare vil lide i sin synd. Stakkars syndere. Frels dem Jesus. Om du kan. Så har de i skjærsilden deg Jesus som kan stenke ditt blod over vår synd så vi blir rene. Takk Jesus for ditt kraftfulle blod. Jeg elsker deg som gav ditt blod for alle syndere. Du elsker oss så høyt. 

Takk Jesus