onsdag 24. februar 2021

Himmelriket er kommet nær

 Takk Jesus for din kjærlighet, glede og fred. Det er så godt å kjenne ditt nærvær. Du er hos oss hele tiden. Himmelriket er kommet nær. 

«En gang spurte fariseerne Jesus når Guds rike skulle komme. Han svarte: «Guds rike kommer ikke på en slik måte at en kan se det med øynene. Ingen vil kunne si: ‘Se her er det’ eller: ‘Der er det’. For Guds rike er midt iblant dere.»»

‭‭Lukas‬ ‭17:20-21‬ ‭N11BM‬‬

Tenk det kjære Jesus. Ikke bare du, men hele Guds rike er midt i blant oss. Før så tenkte jeg at det bare var den treenige Gud som var hos menneskene. Men hele Guds rike er her iblant oss. Englene, Maria og alle de hellige. De er midt i blant oss og ber for oss hele tiden. Takk Jesus. Det er så stort. Himmelen er ingen tom plass. Den er full av engler og de hellige. Og dere ber for oss.  

Det er så sterkt å tenke på kirken. Den er en vakker bygning. Men det vakreste er det vi ser i ånden. Det fullkomne, gode og rene. Jeg har noe å strekke meg mot. Jesus form meg så jeg passer inn i din kropp, så jeg kan være en bit av deg. Jeg lengter sånn etter deg. La aldri den lengselen dø. For det er i den lengselen jeg får møte deg. Jeg ønsker alt jeg kan få fra deg kjære Jesus. Jeg vil være hos deg vært sekund. Alltid være i deg. Det er bare du som kan tilfredsstille meg. Mer jeg blir kjent med deg, mindre viktig blir det fysiske. Samtidig så viser du meg din kjærlighet til verden. Lær meg å elske Jesus. La meg se på mennesker med dine øyne. For du elsker mennesker så høyt. La meg være en gren på ditt tre, og beskjær grenen så den kan bære frukt for deg. Jesus du er så god. La alle få bli kjent med deg. Det er når man elsker deg man vinner livet. For du er livet. Takk Jesus for deg og at du er helt gratis. Du er så god.

«For så høyt har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham.»

‭‭Johannes‬ ‭3:16-17‬ ‭N11BM‬‬