torsdag 29. juli 2021

Det er i deg jeg lever, rører meg og er til

 Kjære Jesus. Du er i meg og rundt meg. Jeg er i deg. Det er i deg jeg lever og rører meg og er til. Det fins ikke noe som er større enn å våkne på morgenen og få leve en dag med deg. Din kjærlighet er som en dans i måneskinn. Der jeg i ånden får danse etter de vakreste toner. Og du leder mine steg. Du og den hellige ånd. Det er så godt å kjenne ditt hjerte inntil mitt. Du skal vokse jeg skal avta.

Jeg har et bønneemne som jeg vet at også du vil jeg skal få. Jeg tror på ditt ord og at når du sier be så skal du få, for at din glede skal være fullkommen, det gjelder alle som ber etter din vilje, i ditt navn. Takk Jesus for alle bønneemner er gulrot som gjør at vi kan komme nærmere deg. For vi må aldri gi oss. Når vi kommer nærmere deg blir vi mer lik deg, og du betyr under og bønnesvar. Du sa vi skulle få gjøre større under enn det du gjorde. Ingenting er umulig for deg. Jeg gleder meg for at jeg kommer nærmere deg for hver dag. Og når bønnesvaret skjer, så er det ikke bønnesvaret som er det beste, men at jeg har fått kommet nærmere deg og fått se din herlighet. Så jeg vil ta imot alle prøvelser med takk, for de får meg nærmere deg og det er ikke noe større jeg vil, enn å komme nærmere deg. Og du gir meg ikke større prøvelser enn jeg kan takle. Sykdom kommer ikke fra deg. Men den kan føre til at jeg vil se din herlighet da jeg må komme nærme deg for å få se ditt under. Så jeg vil takke deg under alle omstendigheter. Takk Jesus, underets Gud som bor i meg. Tenk å få være så nærme deg.

Å min Gud. Hva du er god. Hvordan kunne djevelen og en tredjedel av englene finne på å svike deg. Du som er kjærlighet. Men de er ingenting i forhold til din makt. Du kastet de ut av himmelen. Bedre å skape jorden og alt liv utenfor himmelen, og heller ta inn i himmelen de som vil følge deg. Og jeg håper alle vil ha deg som sin guide. For du er veien, sannheten og livet. Og ingen kommer til faderen uten gjennom deg. Vakre gode Jesus. Du er et lys på vår sti. Du leder oss gjennom mørkret til dit lys. Du tok våre synder på deg så vår samvittighet kan være ren. For i Guds lys vil all synd og mørke synes og vi vil bli som Adam og Eva da de merket at de var nakne og ville dekke seg til. Så de fant noen fikenblad. Men det er bare ditt blod som kan dekke over vår synd når vi kommer til Gud.

Jesus du som tok verdens synd på deg. Takk Jesus for at du har gjort det mulig at alle kan bli frelst. Og du leter etter de bortkomne får. Det er større glede i himmelen over en synder som vender om enn 99 rettferdige. Du elsker oss alle og vil at alle skal bli frelst. Takk Jesus for din kjærlighet.

Halleluja, det er i deg jeg lever og du lever i meg, la meg få komme nærmere deg hver dag for jeg får ikke nok av deg, du min glede, fred og kjærlighet