tirsdag 21. juni 2022

Du former meg, Jesus og jeg elsker det.

 


Kjære Jesus. Du som er verdens lys. Opplys meg. La meg vandre i ditt lys. Det er så spennende å ha deg for mine øyne. La alle tankene mine komme til deg. For du er det levende vann. Når tankene mine kommer til deg så kommer de til det levende vann og de får liv. Du er framfor meg hele tiden. Når tankene mine ikke går til deg så dør de. De havner på noe hardt og dør. Tankene som når deg stuper i det levende vann, de får kjenne ditt liv. Det er så godt Jesus. Og du er den som veileder meg. Du sier at du elsker det. Du elsker å ta noe skrøpelig og forvandle det til edelstener. Du har gjort så mye mot meg allerede. Men det er mye igjen. Jeg elsker at du leder meg. For jeg får det så godt på innsiden med det du gjør. Det er så godt å kjenne deg. Du er så god mot meg Jesus. Det er så godt å være framfor deg. Jesus jeg elsker deg. Jeg opplever at det går framover sakte, men sikkert. Og jeg kjenner dine frukter nærmere jeg kommer deg. De er rundt meg. Freden, gleden og kjærligheten danser i ring rundt meg slik at jeg blir ett med deg. For de gode fruktene er rundt deg og du er rundt meg. Jesus, hold deg tett inntil deg. Jeg vil alltid kjenne ditt nærvær. Du gjør livet mitt så spennende. 

«Derfor mister vi ikke motet, for selv om vårt ytre menneske går til grunne, blir vårt indre menneske fornyet dag for dag. De trengslene vi nå må bære, er lette, og de skaper for oss en evig rikdom av herlighet som veier uendelig mye mer. Vi har ikke det synlige for øye, men det usynlige. For det synlige tar slutt, det usynlige er evig.»

‭‭2. Korinter‬ ‭4:16-18‬ ‭N11BM‬‬

https://bible.com/bible/29/2co.4.16-18.N11BM