tirsdag 8. august 2023

Å hva jeg lengter

 


Jesus. Du ser på meg, og jeg ser på deg. Og jeg opplever stråler av din kjærlighet nå mitt hjerte. Du gjør meg levende. Men jeg lider også. Jeg lider så sterkt av lengsel. Derfor vil jeg alltid være stille sammen med deg. Lengselen er der hele tiden. Og du vil jeg skal være sammen med deg hele tiden. Derfor søker jeg deg av hele mitt hjerte. Bare sammen med deg, strekke meg enda nærmere deg, være stille sammen med deg, og gi deg hele mitt hjerte. 

Jesus du var det fullkomne sonofferlam. Det var bare du som behaget Gud. Du som var uten synd. Du som er full av kjærlighet. Som elsker uten selv å bli elsket. Du som er ren godhet. Som bare gjorde godt når du var på jorden. Du er den eneste Gud ville ha som offergave. Å gi deg til Gud for at han skulle godta meg og alle mennesker, for at du gledet Gud. Og når jeg ofrer deg til Gud, når jeg gir ditt fullkomne liv til Gud for at han skal godta mitt syndige liv, da gir du meg ditt liv. Vi blir ett. Du tar min synd på deg og jeg gir deg min synd. Og du ofres som et lam. Et lam uten lyte. Og du tilfredsstiller Gud. For du er fullkommen. Før i tiden skjønte mennesker hva offer var. Det var kjent i alle religioner. Man ofret ting man var glad i for å tilfredsstille deres guder. Israel var også kjent med offer. Abraham fikk beskjed om å ofre sin eneste sønn. Noe Gud stoppet i siste liten. Istedet så ofret han en vær. Men Gud ville ha det fullkomne offer, et offer som han elsket høyere enn han hater vår synd. Et offer som dekket over vår synd fordi det var så verdifullt. Når vi gir deg som offer for våre synder så blidgjør vi Gud. Han elsker deg så høyt at han tilgir oss. Du er stor, mektig og hellig. Du er så fullkommen Jesus. Du er så vidunderlig.

Jesus, jeg lengter sånn etter deg. Mer jeg ser deg mer lengter jeg og vil ha mer av deg. Jeg skal ikke skyve vekk lengselen. Den skal få lede meg. For du er den eneste som kan tilfredsstille min lengsel. Og du viser meg din herlighet. Du er min bestevenn. Min elskede. Du er mitt blod. Du har bestemt at jeg skal ha deg framfor meg hele tiden. Det er det eneste som kan gi min lengsel tilfredsstillelse. Du er min hemmelige venn, for i alt dette så lar du mitt ytre glede seg over verden. Elske alt som du har skapt. Først og fremst menneskene. Leve et liv i glede, fred og kjærlighet. Se alle ting med dine kjærlighetsfulle øyne. Med deg vil jeg leve mitt liv i kjærlighet. Du som er min Gud. Du Faderen og Den hellige Ånd