onsdag 30. august 2023

Guddommelig nåde



 Kjære Jesus. Jeg elsker deg så høyt. Du som alltid er ved min side. Det er deg jeg vil følge fullt og helt. Samtidig ønsker jeg å bli katolikk veldig mye. Kirken som er himmelriket på jorda. Jeg elsker å gå til messe, jeg elsker å være i ditt hus. Jeg elsker å være sammen med deg i himmelen. Jeg er ofte sammen med deg i himmelen i ånden, men når jeg er i kirken, da er jeg fysisk i himmelen, likt brødet og vinen er deg fysisk. Bare at det er et mysterium.

Jesus, jeg tror jeg får bli en katolikk, for da jeg ba deg inderlig om å få bli det, så spurte du meg om jeg ville lyde deg mer en noen i kirken. «Ja» sa jeg da. Jeg vil alltid være lydig mot deg først av alt. Da kjente jeg meg så katolsk i hjertet. Jeg var katolsk. Så tok du og løftet meg opp og bar meg over dørstolpen og inn i kirken, akkurat slik brudgommen løfter bruden inn i deres hus, fordi der er hun hjemme. Da forsvant frykten over at jeg ikke skal få bli katolikk. Du Jesus vil at jeg skal bli katolikk, og da skal jeg få bli det. 

Jesus du er så god. Jeg elsker deg. Jeg elsker å be for syndere. Vi er alle syndere. Det var ikke du som forkynte evangeliet, fordi du er evangeliet.  Du kunne ikke forkynne det viktigste i evangeliet fordi de som du forkynte for de kunne ikke forstå det før du døde og stod opp igjen. Du er ordet og du er fysisk evangeliet. Evangeliet handler om at du tok på deg verdens synd. Du er lammet som ble slaktet på alteret for allés synder. Og fordi du tar på deg våres synder så trenger vi bare deg for å slippe helvete. Du fortalte mye om hvilket synder som førte til at vi havnet i helvete. Om vi tar med alle syndene du nevnte som fører til fortapelsen så vil alle bortsett fra helgenene havne i helvete. Men fordi du tok på deg alle de syndene som gjør at vi havner i helvete, så slipper vi det. Om vi lar deg frelse oss, så havner vi i purgatoriet i stedet. Og der har vi en vei sammen med deg gjennom helliggjørelsen. For uten helliggjørelse får vi ikke se Gud. Jesus, jeg så en gang deg gå igjennom purgatoriet med all verdens synd. Etter at du ble korsfestet, døde, havnet i dødsriket, så begynte din gjerning å føre alle mennesker til himmelen. Vi får helliggjøres fordi du ofret deg selv på alteret, og ble et offer for våre synder. Når jeg ber rosenkransen «the chaplet of Divine mercy» så ser jeg deg ofres på de store perlene, mens for de små så ber jeg for alle levende og døde, at alle må bli frelst. For alle i purgatoriet. For du er evangeliet, Jesus. Det er først etter ditt offer for våre synder at evangeliet blir fullkomment. Alle som kommer til purgatoriet hadde havnet i helvete, om det ikke var for at du ble et offer for våre synder.

Jesus jeg elsker deg. Takk for at du ofret deg for oss. Du som er fullkommen ble full av synd. Da du var på korset ble du ofret på alteret. Du dro ned til dødsriket der alle menneskene var og kunne låse opp døren slik at menneskene kunne gå til himmelen. Gud er ild og mennesker som ikke er rene må renses av Guds ild, og for å slippe synden må man ha noen som tar synden, noe du gjorde Jesus. Du bærer synden i ilden som er Gud. Det er et helvete å være i Guds ild med synd. Men din kjærlighet var renere enn syndens mørke, slik at du overvant synden. Rosenkransen «the chaplet of Divine mercy som jeg elsker å be etter er her: https://youtu.be/tQb5cJGQ4tk?si=pNhNBY0b6Xz_pubr