tirsdag 26. september 2023

Å være ett med deg


 Kjære Jesus. Vi er ikke skapt til å leve alene. Vi er skapt til å leve med deg. Vi er bare halve mennesker uten deg. 

Du lærer meg å leve i ett med deg. Jeg blir mer og mer avhengig av deg. Jeg gleder meg slik til å miste mitt liv. For først da vil jeg finne det. Når jeg fullt ut klarer å være ett med deg blir jeg et fullkomment menneske. Et menneske hvor du er min Gud. Et menneske som lever livet. Et menneske som får bønnesvar, slik du alltid fikk bønnesvar fordi du var ett med Faderen. 

Jesus, jeg tenkte på jomfru Maria. Hvor hun får så mange bønner. Da forstod jeg plutselig hvordan hun kan svare på alle de. Fordi hun er ett med Gud, og Gud lever i henne. Du Gud som kan være i alle mennesker. Det samme gjelder helgenene. De er også ett med deg, og derfor kan de høre alle bønner, fordi du er i dem. Alle vil være ett med deg i himmelen. 

Jesus, takk for at du er så tålmodig med meg. Du er tilfredstillelse. Jeg går lenger vekk fra verden og inn i din mystikk. Din mystikk er så spennende. Du drar meg til deg. Ikke så at jeg slutter å gjøre verdslige ting. Jeg ser på tv, drikker vin og hører på jazz. Ja, alt livet byr på. Jeg kjenner friheten i deg. Liker å gå ut å spise med venner og gå på kino. Elsker livet. Men verdens ånd liker jeg ikke. Den er død. Hver stund uten deg er død. Jeg vil være med deg hele tiden, Jesus. Fortelle hvor fantastisk du er til mine ikke-kristne venner. Og Jesus, mitt ønske er at de kan se deg i meg, og jeg deg i dem. Alt er så vakkert når jeg er i din ånd. Jeg søker ikke å komme vekk fra verden. Nei, jeg vil være i verden og gi verden deg. Slik du var sammen med syndere. 

Du er så fantastisk, Jesus. Og snart blir jeg katolikk. Å, hva jeg gleder meg til det. Være en del av din kirke. Hjelp meg å bære frukt og føre mennesker inn i din kirke

Jeg kan ikke leve uten å be til deg. Bønn med deg er veien til livet. Jeg må alltid be til deg og se ditt ansikt.