torsdag 28. september 2023

Når tankene blir en bønn

 


Kjære Jesus. Du gjør mine tanker til bønn, slik at mine tanker kan få kraft. Når jeg hele tiden er sammen med deg får du kraft i meg. Så spennende, Jesus. Det er så godt å be til deg. Be og du skal få, sa du. Jeg ber og vet at jeg skal få nå når jeg er ett med deg. Du fikk jo alt du ba om, Jesus. Og du sier at om vi er grener på vintreet  så vil vi bære frukt. Det er viktig å være en del av deg. Det er det du vil. 

Når jeg tenker på min datter kjenner jeg din kjærlighet for henne og jeg ber velsignelse over henne, det samme gjør jeg når jeg tenker på andre. Da ber jeg for de. Ber om det de trenger. Tankene blir plutselig viktige. Jeg kjenner at de er i din vilje og at de har kraft. Du sier til meg at jeg kan tenke på hva jeg vil, men at det skal være tanker jeg gir til deg, og da blir det bønner. Bønner for verden eller mine nærmeste eller for meg. Da blir tankene spennende og de får kraft, for du blir ett med meg, for du er hele tiden framfor meg.

Jeg vil alltid se på deg, og la hele meg leve i bønn til deg. Du er livet, og det er så godt å være hos deg. Tankene blir krydret med salt når de blir bønner til deg. La livet mitt bli en bønn.