fredag 10. november 2023

Jeg ber om at ditt lys vil nå jorden




 Kjære Jesus. Hva jeg gleder meg i deg. Du har så stor glede du deler med deg. Jeg får lov til å vandre med deg, og vært minutt uten deg er bortkastet. Jesus du er verdens lys. Jeg ber om at det lyset må komme ned på jorden og opplyse vært menneske. Jesus, jeg lengter sånn etter å se deg i denne mørke verden. Sant, først ble jeg kjent med deg, og har vandret med deg i mange år. Mer jeg har blitt kjent med deg, mer har du gledet meg. Du har aldri skuffet meg, jeg som så lett blir skuffet. Det har vært så spennende å gå med deg. 

Og endelig har jeg blitt katolikk. Jeg har vært katolikk i hjertet lenge, men på grunn av sykdom har jeg ikke orket å være aktiv og gått til undervisning. Men nå er jeg katolikk, og jeg gleder meg veldig til å gå til messe. Og høydepunktet har blitt å få fysisk ditt kjød på min tunge. Nattverden hvor du deler deg med oss. Den katolske kirken er din kropp. Og jeg føler jeg er inni deg når jeg er i kirken. Jeg føler Guds rike så nært. Himmelen er åpen og engler og helgener feirer messe med oss, deg Jesus og Maria. Den treenige Gud. 

Jesus, hver dag ber jeg for at hele verden skal få oppleve det jeg opplever. At du er lyset sendt til verden. Jeg ber om at Garabandal sine mysterier skal skje, og at alle får se det padre Pio fikk se av disse mysterier. 

Jeg ber tre rosenkranser hver dag hvor jeg kan lette mitt hjerte til deg Jesus. De handler alle om at de vil at menneskene skal bli kjent med deg. 

En rosenkrans til padre Pio:

https://youtu.be/pF1QGky_O7c?si=UEROX2u9J2KTaaSY

En rosenkrans om Garabandal:

https://youtu.be/Rlgmn7fiwpA?si=0yyFgh65DocCMLLy

The Chaplet of Divine mercy:

https://youtu.be/tQb5cJGQ4tk?si=5U4S7FSdACfQ6Veb


Conchitas besøk til Padre Pio

Interessen som Padre Pio viste i Our Lady’s Message understreker viktigheten av åpenbaringene ved Garabandal. I 1967 var Conchita blitt kalt til Roma av kardinal Ottaviani, prefekt for Det hellige kontor, nå kalt Den hellige kongregasjon for troslæren.

Det var i løpet av denne tiden Conchita hadde et privat audiens hos pave Paul VI. Siden Conchita måtte vente en dag før hun møtte kardinal Ottaviani, ble det bestemt at hun, akkompagnert av moren og de andre medlemmene av partiet, skulle besøke Padre Pio på San Giovanni Rotondo.

En av profetiene til Vår Frue angående miraklet var at den hellige far ville se det uansett hvor han måtte være på den tiden, og Padre Pio ville se det også. Etter Padre Pios død, besøkte Conchita Lourdes på forespørsel fra far Cennamo OFM, en medkapusiner, som var godt kjent av Padre Pio. Conchita spurte far Cennamo "Hvordan har jomfruen fortalt meg at Padre Pio skulle se miraklet og at han har dødd?" Han svarte "

Han så miraklet før han døde. Han fortalte meg det selv.

Padre Pios slør gitt til Conchita

En annen viktig hendelse gjelder sløret som dekket ansiktet til Padre Pio etter hans død. Far Cennamo fikk beskjed av Padre Pio før hans død om å gi sløret til Conchita. Da han overrakte sløret til Conchita, fortalte far Cennamo henne at han ikke trodde på åpenbaringene til Garabandal før Padre Pio ba ham gi sløret til henne.

Padre Pios liv og hellighet gjenspeiler Vår Frues budskap

Det er også veldig viktig at livet og helligheten til Padre Pio var en sann refleksjon av Budskapet som Vår Frue ga verden på Garabandal, et budskap om bønn, spesielt rosenkransen, boten og selvoppofrelsen og en intens, dypt forankret hengivenhet til eukaristien som alle var det sentrale temaet i Padre Pios eget liv som han oppmuntret andre til å ta i bruk en modell å følge.

http://www.garabandal.ie/padre-pio-and-garabandal/