søndag 26. mai 2024

Kom snart, Jesus

 


Kjære Jesus. Jeg lever ikke lenger selv, men du lever i meg. Som det står i Galaterne 2:20. Jesus, jeg kommer stadig nærmere deg. Det er spennende, samtidig som det er litt skummelt. For jeg har ikke kontroll lenger. Men jeg stoler på deg. For du er kjærlighet, og du elsker oss mennesker og vil være nær oss. Jeg ber fortsatt tre timer stille bønn om dagen. Men når jeg ber stille bønn nå, så er det ikke bare stille ytre sett. Det er stille inne i hodet også. Jeg ser på deg og tømmer tankene mine. Det er du som er veiviseren, og de eneste gangene jeg sier noe er når du snakker til meg og jeg svarer deg. Det er så tilfredsstillende. Det tilfredsstiller dypet inni meg. Det tilfredsstiller tørsten jeg har hatt til deg som jeg har lengtet så etter. 

Jeg er inne i mystikken. Der du er alt. Det er så spennende. Jeg er korsfestet med deg. Og lever med deg.

Og ellers av dagen så ber jeg også hele tiden til deg. Vi er alltid sammen, Jesus. Og du er så god. Man kunne tro jeg ble religiøs. Men sammen med deg blir man ikke det. Religiøs blir man om man går i egen kraft. Om man er religiøs eller ikke kan man se på frukten. Jeg hater religiøsitet i mitt eget liv, hater den onde frukten.

Jeg har blitt medvandrer til St. Josephsøstrene. De har en bok vi følger som heter « ord for livet». Den er veldig bra. 

Jeg leste noe jeg lengter etter:

«Vi er skapt i Guds bilde og ikledd Kristus. La oss kvitte oss med våre misnøyes filler. vår dårlige selvaktelse, våre ubetydelige forskjeller, og med vår hang til å dømme og kritisere.

Vi skal ikle oss den nye garderoben som inneholder medfolelse, vennlighet, ydmykhet, mildhet og tälmodighet.

A bli ikledd Kristus er å bli ikledd Guds bilde.

Gud er medlidenhet. Gud er vennlighet. Gud er ydmykhet og mildhet.»

Sitat: ord for livet av sr. Mary O’Toole, CSJ. Inspirert av jesuittpater Jean-Pierre Medailles. 

Jeg elsker de gode fruktene, Jesus 

Jesus, du ber meg også om å be rosenkransen. Jeg ber tre stykker om dagen, jeg klarer ikke å konsentrere meg når jeg ber flere. Men de jeg ber er veldig bra. Jeg har på hjertet at du Jesus kommer og redder jorden før tredje verdenskrig bryter ut. For en verdenskrig i dag vil være grusom. Og det vil du forhindre. Jesus, det er bare du som kan redde verden nå. Først at du kommer til hvert menneske og viser oss vår synd, og at vi vil få konsekvenser av vår synd. Og etterpå vil du komme med din hellige Ånd slik at menneskene kan være i ditt nærvær. Hvor det vil skje under og helbredelser, slik det gjør i ditt nærvær. Det vil starte i Garabandal, slik fire jenter fikk budskap om av Maria. Jesus, det er bare du som kan redde oss nå. Må alle kristne gjøre som Maria i Garabandal ba oss om: 

"Vi må gjøre mange ofre, mye bot, besøke det hellige sakramentet ofte, men først må vi være veldig gode og hvis vi ikke gjør det, kommer en straff over oss. Begeret fylles opp og hvis vi ikke endrer oss det vil komme over oss en veldig stor straff."

Jesus, jeg ber for verden, at vi unngår den tredje verdenskrig, men det er bare med din hjelp vi kan unngå den, vær så snill å kom snart, verden trenger deg. Jesus, takk du kommer og hjelper oss. La alle mennesker bli frelst da. 

Ikke la verden få oppleve det jødene fikk oppleve da Jerusalem i år 70 ble ødelagt gjennom krig fordi de ikke fulgte deg. Frels oss Jesus.